sobota, 6 kwietnia 2013

Wieczna noc 4 Powrót do Wiecznej Nocy- recenzja


Wieczna noc 4 Powrót do Wiecznej Nocy

Claudia Gray

AMBER


 

Z całą pewnością nie tylko ja z zapartym tchem śledziłam losy Lucasa i Bianki. Z rosnącym napięciem czekałam na ostatni tom. Gdy już go dostałam w swoje ręce poczułam smutek, że to już koniec i małe rozczarowanie.

 
Lukas odradza się jako wampir. Jest to trudne w szczególności dla niego- Łowcy z Czarnego Krzyża. Nie umie poradzić sobie z ogarniającą go, żądzą krwi. Jest w słabej formie psychicznej, ponieważ stał się tym, czego całe życie nienawidził. Szukając ratunki i odpowiedzi wraca do „Wiecznej Nocy” miejsca, w którym wszystko się zaczęło.

Była to trudna decyzja nie tylko z powodu jego przeszłości, ale również dlatego, że przerażająca dyrektorka Panna Bethany łapie zjawy, a osoba, którą Lucas kocha najbardziej na świecie jest Bianka- zjawa.
Jeśli chodzi o Bianke, jest w stanie zaryzykować wszystko, aby ocalić Lukasa. Przez większość książki Lukas stara poskromić bestie, która w nim drzemie a Bianka szuka odpowiedzi i w końcu spotka się z Christopherem,  którego tak bardzo się obawiała.

 
Książkę czytało się przyjemnie a autorka nie pozwala nam się nudzić. Poznajemy odpowiedzi, na nurtujące pytania, dotyczące zjaw oraz pozostałych bohaterów. A ostatecznie Bianka zwróci Lucasowi to czego tak bardzo pragnął. Miałam wrażenie, że głównych bohaterów coś dzieliło i faktycznie tak było. Brakowało mi ich bliskości, do której przywykłam w poprzednich częściach.

Jedynym z minusów, który znalazłam to zakończenie. Dosłownie chciało by się krzyczeć - ja chce jeszcze!!! A zarazem brak mu wyrazistości i jakoś nie zrobiło na mnie wrażenia.

 
Z całą pewności ta książka pozostawiła pewien niedosyt, ale może taki był zamysł autorki. Sądzę, że to najsłabsza część, jednak nadal czuję do tej serii wielki sentyment,  może dlatego, że „Wieczna noc” należy do początkowej  grupy książek, dzięki którym zaczęłam się fascynować paranormalami.

 
Kto jeszcze nie zna tej serii powinien to zmienić!!! Gorąco polecam, ponieważ pomimo swojej banalności, jest to piękna historia miłości,  walki z przeciwnościami losu, pokazuje jak wartościowa jest przyjaźń oraz zbiór różnic, które okazują się nie istotne w obliczu szczerych i bezwarunkowych ucząc.

 

MOJA OCENA  3+/6
 
recenzja z 1.01.2012r (znaleziona w plikach) :)

3 komentarze:

  1. Nie słyszałam wcześniej o tej serii, a znowu przeżywam zafascynowanie wątkiem wampirów, więc rozejrzę się za nią. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nominowałam Twojega bloga do Liebster Awards.
    szczegóły tutaj http://shadow-czyta.blogspot.com/2013/04/liebster-award.html ;)

    OdpowiedzUsuń