niedziela, 15 marca 2015

"Kim jesteś, Sky?" Joss Stirling- recenzja



Sky Bright przeprowadza się do małego górskiego miasteczka Wrickenrid. Dziewczyna z przeszłością a właściwie z jej brakiem, gdyż nie pamięta swojego dzieciństwa, od zawsze czuła, że jest inna niż wszyscy. Sky rozpoczyna naukę w nowej szkole i szybko się przekonuje, że nie jest to bezpieczne miejsce, szczególnie, kiedy wiecznie naburmuszony i zły Zed ostrzega ją przed niebezpieczeństwem.

Jestem świadoma, że brzmi to znajomo i w dużej mierze jest to sztampowy romans paranormalny, lecz zapewniam was, że magnetyzm, który bije z powieści, wciąga od pierwszej strony. Sky jest drobną i nieśmiała dziewczyną, która boi się bliskości i uczuć. Trauma z dzieciństwa pozostawiła w tej dziewczynie smutek i niepewność. Adoptowana przez parę artystów, powoli otwarła się na świat. Podoba mi się relacja rodzinna bohaterki, rodzice słuchają Sky i liczą się z jej zdaniem. Wyszło to swojsko i z łatwością pokochałam bohaterów. Zed początkowo sprawia wrażenie chuligana i zimnego drania, lecz z biegiem wydarzeń, coraz bardziej poznawałam jego charakter i w całości go zaakceptowałam, jak dla mnie idealnym bohater z mieszaniną wad i zalet. Istotną rolę odgrywa rodzina chłopaka. Siedmiu braci w raz z rodzicami, są tajemniczy i jak się można spodziewać niezwyczajni, przejrzałam ich już na początku, choć autorka nie robiła wielkiej tajemnicy z ich umiejętności.

 Sky usilnie chce być uważana z twardą dziewczynę, która poradzi sobie sam, lecz nie dokończa tak jest. Podkreśla to, jakby starała przekonać nie tylko siebie, ale i innych. Chciałaby być dobermanem a jest małym ratlerkiem, który dużo szczeka a mało robi i ostatecznie potrzebuje ochrony, przed groźniejszymi i większymi od siebie. Oczywiście ugryźć też potrafi, co udowodniła kilkakrotnie. Chyba to było najdziwniejsze, momentami była wystraszona i nie postępowała racjonalnie, by chwile później wykazać się siła i mocą. Przyznaje, że właśnie te chwile słabości Sky, były dla mnie troszkę rozczarowujące, jednak w ostatecznym rozrachunku podoba mi się kreacja bohaterki.

Wątek paranormalny jest po prostu genialny. Nie ze względu na pomysłowość. Jestem pewna, że z podobnymi cechami i umiejętnościami zetknęliście się w innych powieściach, ale autorka fantastycznie pokierowała tym wątkiem. Nie zdradzę wam, czym zajmują się bohaterowie, ponieważ zbyt wielką przyjemność sprawia odkrywanie tego, a nie chcę wam odbierać przyjemności. W końcu nadprzyrodzeni bohaterowie robią coś ze swoimi darami, co wprowadziło bardzo bobry wątek sensacyjny i kryminalny.  Akcja jest usiana miłosnymi perypetiami i niebezpiecznymi starciami, co zapewniło wiele rozrywki.

Język jest prosty i niestety grzeczny. Rozumiem, że grupą docelową jest młodzież, lecz myślę, że odrobina ostrości i pikanterii ubarwiłaby ten nieco ugrzeczniony styl. Jest to seria o braciach Benedickt i każda z książek opowiada historię innego z braci. Jestem zwolenniczką takich cyklów, ponieważ nie są rozwleczone a przygody głównych bohaterów są ujęte w jednym tomie. 

Książka tak piekielnie wciągająca, że mogę ją polecić każdemu miłośnikowi romansu paranormalnego. Nie dajcie się zwieść pozorom i pomimo sztampowości, w tej książce wszystko jest „bardziej!”. Bardziej romantycznie, bardziej tajemniczo, bardziej niebezpiecznie, bardziej wciągająco i bardziej klimatycznie, niż w innych tego typu powieściach. Przepiękny krajobraz gól, oprószonych śniegiem, jest idealnym tłem dla przygód Sky i Zeda. Ja po prostu o wiele bardziej lubię tę książę od innych. „Kim jesteś, Sky?” nie jest idealną książka, ale ja właśnie za taką ją uważam.  
5/6 

Dziękuję!

12 komentarzy:

  1. Już od długiego czasu szukałam tej książki i widzę, że miałam nosa do tej książki. Chociaż tak, nadal jej szukam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z opisu nie wiedział, czego się spodziewać. Ostatnio wyszła 3 część i mówię, a co mi tam! Och nie mogę uwierzyć, że tak późno ją dorwałam, czytam 2 część i jeszcze lepsza. Szok!

      Usuń
  2. Zachęciłaś mnie do tej serii. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tę książkę dość dawno i mnie się również podobała :) Może niebawem wrócę do tej serii...

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam ją niedawno i mam co do niej bardzo podobne odczucia co Ty ;) Jestem również po drugim tomie, który był nieco gorszy i czekam na możliwość przeczytania historii Xava :D

    OdpowiedzUsuń
  5. O książce gdzieś już czytałam. Może w wolnej chwili się skusze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak zachęcasz do tej książki, że może kiedyś po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. muszę przeczytać

    www.zakladkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię ten gatunek, więc książka jak najbardziej dla mnie :) A pozytywna opinia jeszcze bardziej zachęca. Ciekawi mnie wątek paranormalny, który tak zachwalasz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zakochałam się w tej książce! Niestety właśnie kończę czytać 3 tom :( Słyszałam, że jest również 4 i 5, chyba tylko w języku angielskim. Wiesz może, kiedy mają ukazać się po polsku?

    OdpowiedzUsuń
  10. No właśnie, wiesz może?

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciałabym się dowiedzieć czy znasz jeszcze inne fajne książki podobne do tej?

    OdpowiedzUsuń