środa, 23 września 2015

"Serce ze szkła" Kathrin Lange- recenzja premierowa



Juli wraz z ojcem spędza przerwę świąteczną na wyspie Martha’s Vineyard w posiadłości znanego wydawcy. Dziewczyna na miejscu poznaje Davida, który jest pogrążony w żałobie i poczuciu winy po samobójczej śmierci narzeczonej. Juli ma jeden cel, odkryć, co wydążyło się na klifie oraz uśmierzyć ból Davida. Nie jest to proste zadanie, tym bardziej, że wszyscy wierzą w mroczną klątwę, która nie pozwala zaznać szczęścia zakochanym. Juli mota się między prawdą a fikcją, czy to możliwe, by za jej obłęd odpowiadała, dawno nieżyjąca, Madeleine? 

Thriller młodzieżowy to gatunek, po który sięgam, coraz częściej i z każdą nową powieścią, odkrywam jego kolejne zalety. „Serce ze szkła” to mieszanka romansu, przygody i tajemnicy. Całość prezentuje się bardzo dobrze, autorka uknuła prawdziwą intrygę, którą nie łatwo przejrzeć.
Główna bohaterka Juli, to bardzo zdeterminowana osoba. Podobają mi się jej zmienne nastroje i działanie pod wpływem impulsu, dzięki temu nie jest perfekcjonistką a młodą, dorastającą siedemnastolatką. Jej relacje z Davidem budują się stopniowo i choć wątek miłosny był do przewidzenia, bohaterowie potrzebowali czasu by nabrał on ważności, ich uczucie majaczy w tle, a nie dominuje. 

Akcja rozkręca się stopniowo. Głównie skupiamy się na przyczynie wycofania się Davida, jego smutek jest wręcz namacalny i zastanawiający. Podoba mi się, że książka nie opiera się na miłosnym aspekcie powieści a na tajemnicy, która dręczy nie tylko Juli, ale i samego czytelnika. „Serce ze szkła” to lektura głównie skierowana do młodzieży, lecz wbrew pozorom nie tak łatwo ją rozgryźć. Czytając, do samego końca nie zorientowałam się, kto odpowiada za tajemnicze wydarzenia rozgrywające się w posiadłości Sorrow. Jednego jestem pewna, autorka na pewno zaskoczy w następnej książce i żuci nowe światło na poznane już fakty. Wiele pozostało do odkrycia i bardzo się z tego cieszę, gdyż powieść bardzo mi się spodobała.

W książce obracamy się w zamkniętym gronie bohaterów, jednak są to postacie niebywale interesujące,  w niektórych przypadkach, tajemnicze. Relacje Davida z ojcem to temat nr jeden na mojej liście od rozwikłania. Losy pozostałych również wzbudzają zainteresowanie, szczególnie ojciec Juli przypadł mi do serca, cóż, kto nie marzy o ojcu pisarzu? Książka napisana jest prostym, młodzieżowym językiem i czyta się ją szybko i lekko. 

„Serce ze szkła” to wciągający thriller, który przenosi czytelnika na mroczną, mroźną wyspę, gdzie można popaść w prawdziwy obłęd, a przy tym się zakochać. Jak najbardziej polecam.
4+/6

Dziękuję!!!

                                                        Książka dostępna na empik.com
 

8 komentarzy:

  1. Kurczę, tak bardzo chciałabym już tę książkę przeczytać. Na szczęście do premiery jest już dzisiaj:3 Okładka jest po prostu prześliczna♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Też już czytałam i podobała mi się całkiem całkiem :3 Ciekawa jestem, co się popsuje w kolejnym tomie... :x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam swoje podejrzenia i jestem ciekawa czy się sprawdzą :)

      Usuń
  3. Kolejna pozytywna recenzja tej książki. Mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę się w końcu za nią zabrać! Tylko skończyć trzeba Fangirl :)
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobra pozycja. Początek trochę powolny, jednak później książka niesamowicie wciąga :) Już czekam na kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka jest przyjemna, chociaż momentami nudna, ale to końcówka jest najważniejsza ;)

    OdpowiedzUsuń