wtorek, 13 grudnia 2016

"W to mi graj. Bajki muzyczne" Bednarek Justyna- recenzja


Justyna Bednarek znana jest z takich hitów jak „Pięć sprytnych kun” oraz „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”, jednak dla mnie „W to mi graj” jest pierwszym spotkaniem z twórczością pisarki i z całą pewnością wiem, że sięgnę po inne pozycję z dorobku Pani Bednarek.
„W to mi graj” to zbiór dwunastu bajek utrzymanych w muzycznych klimatach muzyki klasycznej. Bajki magiczne są zaskakujące i po prostu uroczę. Bohaterowie są niecodzienni i to ich wyjątkowość sprawia tak wielką przyjemność podczas czytana, bo jak się nie uśmiechać, kiedy poznaję się przygody niesfornego ucha, które postanowiło pójść na spacer? Takimi zaskakującymi zdarzeniami książka jest wypełniona po brzegi.

Młody czytelnik przeżyję niejedną przygodę, a przy okazji doświadczy muzyki w najczystszej postaci. Na piosenki, utwory czy też inne kompozycję, składają się dźwięki, a one są obecne na każdej stronie. Nie wiedziałam, czego spodziewać się po książce, której tematem jest muzyka, ale doznałam miłego zaskoczenia, ponieważ książka dosłownie skąpana jest w muzyce, a to wpływa na czytelnika. Poznając bohaterów, bardzo mocno skupiałam się na dźwiękach, jakie wydają poszczególne zwierzęta oraz przedmioty i zaczęłam dostrzegać, czy też słuchać dźwięków, na które do te pory nie zwracałam uwagi.
Każda z bajek zwieńczona jest biografią znanego kompozytora, choć przyznaję, że o niektórych dowiedziałam się dzięki tej książce. Biografie są krótkie, interesujące i co najważniejsze, zapadają w pamięci. Nie są zbiorem suchych faktów, a ciekawią opowieścią o utalentowanych muzykach.
„W to mi graj. Bajki muzyczne” już samym wydaniem zwraca uwagę czytelnika. Okładka jest twarda, rogi zaokrąglone, co przykuwa wzrok. Ilustracje są eleganckie, utrzymane w stonowanych, ciemnych barwach, co niekoniecznie doceniła moja trzyletnia córka. Szata graficzna mnie oczarowała i stanowi idealne dopełnienie całej książki, ale docenią ją starsi czytelnicy.
Książka przepełniona dźwiękami, humorem i magią. Gorąco polecam! 5/6


Dziękuję!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz