poniedziałek, 19 czerwca 2017

"Wiecznie głodny?" David Ludwig - recenzja

Ileż to diet już stosowałam, tabletek kupowałam i po latach prób i błędów doszłam do momentu, iż żadna z diet nie wydaję mi się możliwa. To właśnie z tego powodu sięgnęłam po książkę „Wiecznie głody?”, gdyż dr. med. David Ludwig nie mami czytelnika obietnicami szybkiej utraty wagi, on w sposób zrozumiały opowiada o ludzkim organizmie, jego potrzebach i sposobie na uleczenie organizmu i zlikwidowaniu przyczyn nadwagi.

Drakońskie diety wiążą się z wyrzeczeniami, z doświadczenia wiem, że jeśli odmawiamy sobie wszystkiego, by szybko osiągnąć rezultaty, to przychodzi moment przełomowy, którego większość nie jest wstanie pokonać. Tym, którym się to udaję, szybko nudzi się życie pełne ograniczeń i ciągłego myślenia o jedzeniu.

Autor w długim i chwilami nużącym wstępie, opowiada o potrzebach ludzkiego ciała, jego reakcjach na wysiłek oraz określone grupy pokarmów. Na początku należy zrozumieć, że każdy organizm jest inny i ma własne potrzeby do zaspokojenia. Nie jest to może porywająca lektura, ale ogromnie mądra. Obala wiele stereotypów związanych z żywieniem, a wizja przeprogramowania swojego życia zaczyna jawić się w kolorowych barwach, bo jak można chudnąć i czuć się sytym? Z tej książki wynika, że jest to jednak możliwe. Moje ulubione momenty, to „Moja historia”, czyli krótkie opowieści osób biorących udział w programie pilotażowym. Są to oparte na faktach historie i są one w całości autorstwa uczestników. Poznacie dzięki nim przeróżne sytuację, ścieżki życiowe i plany, które wiążą się z wagą i kompleksami z tego wynikającymi. Świetne, pouczające i otwierające oczy na przyczyny problemu opowieści!

„Wiecznie głodny?” to również książka kucharska! Wiele przepisów kusi, a fakt, że nie są to trudne do wykonania potrawy z pewnością motywuje do działania. Byłabym w pełni usatysfakcjonowana, gdyby w książce znalazły się zdjęcia potraw, bo nic nie cieszy oka tak, jak pięknie wyglądające jedzenie! Bo teraz możecie jeść zdrowo, pysznie i co najważniejsze, bez liczenia kalorii.


Zakochałam się w tej książce, a właściwie w obietnicy, którą niesie. Już od dawna wiedziałam, że by schudnąć nie należy poddawać się przeróżnym dietą, a zmienić tryb życia. Dr. med. Dawid Ludwig pomaga to zrobić. Dzięki tej książce zrozumiecie potrzeby ludzkiego ciała, poznacie sposoby jak jeść mądrze i co najważniejsze, cieszyć się tym. Oczywiście każda zmiana wiąże się z wyrzeczeniami, ale te są tak małe, że aż trudno w nie uwierzyć. Liczę, że moje nadzieję oraz oczekiwana zostaną spełnione, ale o tym dowiem się już za kilka tygodni. 

Dziękuję! 
Książkę można kupić TU!

1 komentarz: