poniedziałek, 18 września 2017

"Fantazja" gra planszowa- recenzja

Co zawiera:
 -27 kafelków frakcji Rzeźbiarzy Natury z rewersem w kolorze niebieskim
-27 kafelków frakcji Inżynierów Światłą z rewersem w kolorze pomarańczowym
-1 kafelek Magicznego Zamku
-5 żetonów Mocy Budynków
- 8 żetonów Bonusu

Dla kogo:
Gra jest przeznaczona dla 2graczy w wieku 7+

Czas gry: 
Ok. 25 minut

Opinia:

Wyobraźcie sobie magiczną krainę, która została zniszczona przez złego czarnoksiężnika! Legendarne frakcję magów mogą odmienić losy Fantazji i odbudować wyniszczoną przez wojnę krainę. W tym celu należy wcielić się w potężnych Rzeźbiarzy Natury lub Inżynierów Światła. Cel szczytny, ale wygrywa ten, kto ma większą… Fantazję!

Fabuła gry bardzo mi się podoba, być może, dlatego, że jestem wielbicielką wszystkiego, co magiczne.  „Fantazja” to kolejna gra kafelkowa, w jaką miałam okazję zagrać. Kto jeszcze nigdy nie zetknął się z taką formą gry, to spieszę z wyjaśnieniami. Gra kafelkowa to taka, w której nie ma planszy, kostki lub pionków. Są takie sytuację, w który gra jest pozbawiona wszystkich tych rzeczy i „Fantazja” jest właśnie tego przykładem. Gra składa się kafelków i kilku żetonów. Wydaję się, że jest to gra prosta i na swój sposób przewidywalna, jednak nic bardziej mylnego!

Piękne wykonanie, fabuła oraz barwne ilustracje robią wrażenie, jednak przebieg gry całkowicie mnie zaskoczył. Nie będę zagłębiała się w szczegóły i zasady gry, gdyż instrukcja w zrozumiały sposób wyjaśnia owe zasady. Cel gry jest jasny, lecz by wygrać należy trochę pomyśleć i poddać się wyobraźni. Losowość odgrywa tu pewną rolę, niemniej jednak duży wpływ na przebieg gry ma sam uczestnik rozgrywki i to od niego wiele zależy. Nie spodziewałam się tak wielu zwrotów akcji, co miło mnie zaskoczyło. Jest to gra dla 2 graczy i bardzo podoba mi się taka forma gry.


„Fantazja” potrafi zapewnić wieczór pełen wrażeń! Fabuł wciąga, a solidne wykonanie jest dodatkowym atutem. Jak najbardziej polecam fanom planszówek i miłośnikom magicznych przygód. 7/10!
Dziękuję!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz