środa, 22 maja 2013

"Rudowłosa" Jaye Wells - recenzja


„Rudowłosa” to pierwszy tom o Sabinie Kane oraz debiut Jaye Wellis. Jest to moje pierwsze spotkanie z tą autorką i uważam je w pełni za udane.

Sabina Kane jest zabójcą i wykonuje polecenia swojej babki Lawinii, która jest przywódczynią wampirów. Sabina otrzymuję nietuzinkowe zadanie inwigilacji nowo powstałej sekty pod kierownictwem niejakiego Clovisa .Bohaterka ma również zapobiec wybuchu wojny między magami a wampirami, a pokuj miedzy nim jest bardzo kruchy. Podczas wykonywania tego niebezpiecznego zadania na swojej drodze spotyka demona usiłującego ją zabić. Ich wzajemne relacje szybko ulegają zmianie i stają się przyjaciółmi, co prawda dość specyficznymi gdyż Giguhl zostaje zmieniony w kota i to łysego. Życie Sabiny  staje się jeszcze bardziej skomplikowane, kiedy odnajduje ją Adam- mag nekromanta. Bohaterka zaczyna odkrywać prawdę trzymaną przed nią w tajemnicy i coraz częściej zastanawia się nad swoim życiem i mieszanym pochodzeniem.

Narracja pierwszoosobowa prowadzona przez Sabinę, pozwala nam szczegółowo śledzić jej losy. Na początku miałam wątpliwości, co do jej osoby. Zabiła swojego przyjaciela z polecenia babki. Pomyślałam sobie, co to za kobieta, skora tak postąpiła, gdzie podziała się jej miara wartości i tego, co dobre. Z biegiem stron obserwowałam przyczyny takiego zachowania, została wychowana twardą ręką i wyszkolono tak, by nie sprzeciwiała się Dominiom. Bezgranicznie im ufała mim częstego poniżania z powodu swojej mieszanej krwi. Gdy lepiej poznałam bohaterkę poczułam do niej sympatię. Zmieniała się na moich oczach. Przyjemnie się czytało jak odkrywała, co to prawdziwa przyjaźń i walka o najbliższych, jestem ogromnie ciekawa, z jakiej strony pokaże się Sabina w następnej części.

Adam to jedyna postać, która od razu wydała mi się dobra. Pomimo kilku tajemnic dba o Sabinę i wspiera. Po troszku odkrywa przed nią prawdę i dzięki temu tworzy się miedzy bohaterami uczucie. Autorka nie rozwinęła go jeszcze w pełni, ale z pewnością jest to zapowiedz czegoś większego. Co do bohaterów negatywnych powiem tylko tyle, że są nieobliczalni i nie cofną się przed niczym by osiągnąć zamierzony cel. Lawiniia chwilami przechodziła samą siebie, jej stosunek do Sabiny okazał się bezduszny, co wywoływał we mnie złość w odniesieniu do tej wampirzycy.

Książka nie jest może czymś nowym i zaskakującym lecz badzo przyjemnym, występuj w niej wróże, demony, madzy i wampiry o truskawkowych włosach . Niektórzy są już oczytani wampirycznymi lekturami, lecz po „Rudowłosą” powinniście sięgnąć.   Bohaterka jest błyskotliwa i twarda. Walczy zawzięcie, co przekonało mnie do tej lektury w stu procentach.

Polecam cykl o Sabinie Kane, w którym bohaterka jest silną babka wymachującą pistoletami i kołkami, co zapewni wam niezłą przygodę przepełnioną akcją, intrygą, zabawnymi sytuacjami i namiętnymi pocałunkami.

4+/6
Bardzo dziękuję!!!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz