poniedziałek, 11 listopada 2019

"My dilemma is you" Cristina Chiperi - RECENZJA [PRZEDPREMIEROWA]


Christina Evans ma cudowne życie, dwójkę wspaniałych przyjaciół i plany na przyszłość, które szybko ulegają zmianie. Rodzice oznajmiają jej, że muszą opuścić Los Angeles i zamieszkać w Miami. Dziewczyna nie ma wyboru i musi odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Piękny dom, szkoła i znajomi miło ją zaskakują i choć nie jest tak źle jak myślała, to nadal tęskni za dawnym życiem. Sytuacji nie poprawia pewna wredna dziewczyna i jej chłopak, który traktuje Cris z jawną wrogością. Co z tego wyniknie, jakie tajemnice skrywają bohaterowie i dlaczego dawni przyjaciele nie mówią jej wszystkiego?
„My dilemma is you” to początek nowej serii dla młodzieży i myślę, że jest to typowa powieść dla nastoletniego czytelnika. Tłem dla większości wydarzeń jest szkoła, a co za tym idzie, autorka porusza wiele kwestii z życia uczniów. Szkolne dramaty chwilami mnie nużyły. Bohaterowie z bezmyślnością używali słowa „kocham”. Trudno było mi to zrozumieć, zauroczenie jest oczywiste, chwilowa fascynacja również do zaakceptowania, ale niektórzy męscy bohaterowie wręcz przesadzali z tym KOCHAM.  
Jest to coś, co mi się zwyczajnie nie podobało, ale po zgłębieniu tej historii można zauważyć, że jednak mieli w tym jakiś cel. Cris jest sympatyczną dziewczyną, którą łatwo polubić i nawiązać z nią wieź. Jej przeżycia wpływają na czytelnika, bo jednak sytuacja, w jakiej się znalazła do łatwych nie należy. Cameron to jedna wielka zagadka i jego oschłość mnie fascynowała, jednak ma w sobie coś, co przyciąga. Najlepszą postacią jest siostra Cama i jest to dziewczyna taka jak każda z nas. Chwilami smutna, cicha, ale też ma w sobie iskrę, która czasami rozpala się do czerwoności.
Życie codzienne i szkolne to tylko jedna strona tej książki. Dramaty miłosne też nie zdominowały powieści, to te liczne sekreciki i tajemnice przyjaciół Christiny z Los Angeles okazały się najbardziej ciekawe. To przez nie z zapartym tchem śledziłam poczynania bohaterów, bo momentami robiło się naprawdę poważnie.
Wydarzenia opisane w powieści rozgrywają się na przestrzeni kilku miesięcy, a akcja jest szybka. Nieustannie coś się dzieję i nuda nikomu nie grozi.
„My dilemma is you” to lekka i wciągająca powieść dla młodzieży i choć bohaterowie postępują odpowiednio do swojego wieku, czyli popełniają błędy, bawią się i momentami zachowują się irracjonalnie, to mimo wszystko były sytuację, kiedy trudno  było mi zrozumieć ich decyzję i okrucieństwo. Z wielką chęcią poznałabym lepiej Cama, bo jest on postacią szalenie ciekawą. Duży plus za dialogi i sekreciki bohaterów, bo dodały one tylko pieprzyku. Książka nie jest idealna, ma swoje gorsze momenty, lecz autorka wykreowała frapujących bohaterów, a chęć towarzyszenia im podczas przeżywania tych wszystkich dramatów, przemawia na jej korzyść. Polecam wszystkim młodym dziewczynom, które uwielbiają książki o szkolnych miłostkach i wkraczaniu w dorosłe życie, co z pewnością jest jednym z najważniejszych etapów dla młodego człowieka. No i oczywiście Miami też ma swój urok. 7/10 

5 komentarzy:

  1. Wiem komu polecić taka młodzieżową książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dla mnie :(. [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  3. Też nie mój klimat tej książki, myślałam że akcja potoczy się nieco inaczej. Ostatnio ciężko o dobre książki, dlatego chętniej chodzę do teatru. Ostatnio byłam w https://teatrszekspirowski.pl/ na Musicalu i bardzo mi się podobało.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli lubicie komedie w teatrze, to koniecznie wybierzcie https://teatrkomedia.pl/ Mają wiele ciekawych spektakli, więc na pewno znajdziecie coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam bardzo https://bezpiecznelotnisko.pl/ witrynę z artykułami na różne tematy.

    OdpowiedzUsuń