poniedziałek, 3 listopada 2014

Gra planszowa: "Mumia, wyścig w bandażach"- recenzja


Co zawiera:
18 kafelków zagrożeń
8 kafelków skarbów
6 kafelków wielbłądów
4 żetony mumii
Pole start oraz pole meta
18 pionków ( po 3 w każdym x 6 kolorów)
Mumia
8 strażników
2 kostki

ELEMENTY DODATKOWE:
10 żetonów akcji
2 kapelusze (pecha i szczęścia)
4 kafelki wymiany
8 kafelków ryzyka

Dla kogo:
Gra jest przeznaczona dla 2 do 6 graczy w wieku od 8 lat.

Czas gry:
Ok. 30 min

O co chodzi:
Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów.  Należy ustawić plansze zgodnie z ilustracją na instrukcji. Uczestnik posiada 3 pionki. Po rzuceniu dwóch kostek, postępuję zgodnie z instrukcją. Jedna kostka mówi o tym ile pól do przodu należy się przemieścić, druga o tym, co przemieszczamy. „?”- Przemieszczamy pionek, strażnika lub mumię, czyli mamy wybór.  Znaczek mumii- przemieszczamy mumię.  Znaczek z pionkiem i strażnikiem- przemieszczamy pionek lub strażnika. Jeśli pionek lub mumia stoją samotnie na kafelku skarbów lub zagrożeń i przesuwają się do przodu, zabieramy opuszczony przez nas kafelek. Gra się kończy po przekroczeniu wszystkich pionków pola „Meta”. Kafelki wielbłądów zamieniają ujemne punkty z kafelków zagrożeń na dodatnie!

Moja ocena:
Pierwsze, co rzuciło mi się w oczy po rozpakowaniu, to brak tarczy. Hmmm…, O co chodzi? Pomyślałam. Po szczegółowym przeczytaniu instrukcji, która wydała mi się bardzo skomplikowana, przygotowałam wszystko do gry. W grze wzięło udział dwóch uczestników i po pierwszej rozgrywce ogromne zaskoczenie. Miła, zabawna, pobudzająca i wyciągająca ostatnie pokłady złośliwości i strategicznego myślenia. W tej grze należy się wysilić i przemyśleć strategię. Niejednokrotnie poświęcałam swoją korzyść, by utrudnić przeciwnikowi zdobycie punktu. Gra od 8 lat i uważam, że to idealny wiek do tej zabawy. „Mumia” posiada trzy warianty gry oraz możliwość zmiany ustawienia tarczy, co jest wspaniałym pomysłem. Bardziej zaawansowane rozgrywki polecam już doświadczonym graczom. Wykonanie solidne, zapewni długotrwałe użytkowanie. Dawno tak się nie bawiłam grając w grę planszową i to bez udziału dzieci. Jeśli istniej idealne gra dla dorosłych i dzieci, to Mumia z pewnością nada się idealnie!

Dziękuję!!!
 

3 komentarze:

  1. fajna ta gra. Ja mimo, że mam 24 lata chętnie siadam do takich gier, to jest lepsze niż gry komputerowe ;)

    Zapraszam do mnie w wolnej chwili, może znajdziesz jakieś inspiracje dla siebie ;)
    http://designyourhappylife.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Gra do tej pory do mnie nie dotarła, tak więc będę musiała ją kupić, bo zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie najlepsza jaką dostałam, już planuję zagrać ponownie w weekend.

      Usuń