niedziela, 23 czerwca 2019

"Gdzie jest Olga?" Danka Braun - RECENZJA



Życie Mirka Filera zmieniło się diametralnie. Musi odnaleźć się w nowej rzeczywistości i sprostać zadaniu ojca, a wychowanie pięcioletniej córki do najłatwiejszych nie należy. Pogodzenie życia osobistego z pracą jest trudne, jednak śmierć przyjaciela rodziny Filetów motywuję Mirka do działania, bo nie tylko ginie Roman Głowacki, ale jego żona znika bez śladu. Pozostaje tylko jedno pytanie! Gdzie jest Olga?
„Akta Mirka Filera” to seria nie tylko kryminalna, bo wątki obyczajowe przeplatają się z romansem, a całość jest mieszanką gatunków, która sprosta oczekiwaniom wielu czytelników.
Mirek jest snobem, megalomanem, egocentrykiem, dupkiem i cynikiem, a jednak podoba się kobietom. Jak sami widzicie, bohater może być irytujący i ciężko go polubić. Nic bardziej mylnego! Owszem, ma ostry język, jednak nowa sytuacja, w jakiej się znalazł, troszkę go usprawiedliwia. Wcześniej nie miał pojęcia o córce, a teraz musi sam wychować małą dziewczynkę. Relacja między nimi jest trudna i zabawna jednocześnie, a uwierzcie mi, śmiałam się nie raz! Nela jest cudownym przykładem dziecka, które dorasta i łaknie informacji! Znam to z doświadczenia!
Mirek jest prywatnym detektywem i tym razem ma rozwiązać sprawę zaginięcia przyjaciółki jego matki. Olga nigdy nie musiała pracować, całe życie spędziła w domu i zawsze była uśmiechnięta. Może się wydawać, że to marzenie każdej kobiety! Wszystkie znajome jej zazdrościły, jednak prawda była zupełnie inna.
Autorka nie napisała typowego kryminału, bo tak naprawdę nie interesowała mnie tożsamość zabójcy. Życia Mirka było o wile bardziej intrygujące, lecz nie tylko on skradł moją uwagę. Olga i jej pamiętniki mnie zauroczyły i wzruszyły. Strasznie ją polubiłam i rozumiałam jej emocje oraz dylematy.
Jeśli chodzi o sam wątek morderstwa, to nie byłam w stanie przewidzieć finału! Jednak to nie wszystko.  Życie Romana i Olgi było pełne sekretów i wypływające fakty potrafiły mnie zaskoczyć. Naprawdę nie można się nudzić podczas czytania tej książki! Życie Mirka jest bardzo burzliwe, jego matka przeżywa drugą młodość, a ich stosunki niby dobre, a i tak gorzkie słowa padają. Pikanterii dodaję morderstwo i mroczne sprawki denata. Akcja jest szybka, dużo się dzieję, a sami bohaterowie zapadają w pamięci. Wszystko to napisane lekkimi językiem. 

„Gdzie jest Olga?” to zaskakująca powieść. Mieszanka gatunków, twisty fabularne szokują, jednak życie bohaterów jest tak fascynujące, że to dla nich kontynuuję się lekturę! Polecam i jeszcze raz polecam! Oryginalna kreacja bohaterów ze sporą dawką tajemnic, jest naprawdę kuszącym kąskiem! Polecam 8/10





5 komentarzy:

  1. Mam w planach tę książkę. Na pewno ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za recenzję. Jestem zachęcona.

    OdpowiedzUsuń
  3. Danki Braun książki mam dopiero w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Gdzie jest Olga?" Danki Braun to powieść, która balansuje na granicy kilku różnych gatunków, ale robi nad wyraz zręcznie. Czyta się bardzo dobrze, intryga wciąga, ale interesują również wątki obyczajowe i postaci same w sobie. Polecamy wraz z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hermes handbags Luxury Genuine Leather Bags. If you have ever drooled over the gorgeous and exquisite Handbags available in any outlet, you would love to own one. The existing counterfeit Christian Doir Handbags available in this website include classy and sophisticated Monogram Canvas leather handbags which come in colours like white, black, brown and blue. You can also choose from Rolex Watches of Kelly bags which come with more luxurious colours and designs.

    OdpowiedzUsuń