wtorek, 21 lutego 2017

"Bursztynowy anioł" Anna Tabak- recenzja [przedpremierowa]

Aśka marzy o wielkiej miłości, zaręczynach i zamieszkaniu z chłopakiem. Jest dobrej myśli i wie, że ten wyjątkowy moment nadszedł. Jednak rzeczywistość jest brutalna, a jej marzenia w mgnieniu oka zostają roztrzaskane. Chłopak z nią zrywa, rodzina nie docenia, a znienawidzona praca i studia nie napawają optymizmem. Lecz nic straconego, bo na horyzoncie pojawia się bogaty i przystojny mężczyzna, jednak głupie zauroczenie może pozbawić Aśkę prawdziwej miłości, bo uczucia skrywają się tam, gdzie się ich najmniej spodziewamy.

„Bursztynowy Anioł” to debiut Anny Tabaki i jestem zauroczona lekkością pióra oraz klimatem, który otula całą powieść. Aśka jest dziewczyną żywiołową. Najpierw robi, a dopiero później myśli. Jak się pewnie domyślacie, nieraz wpakowało ją to w kompromitujące sytuacje. Dla niej były to momenty żenujące, ale zapewniam Was, że uśmiech będzie często gościł na waszych twarzach. Oczywiście potrafi być także irytująca i zbyt płaczliwa, lecz jest sympatyczną dziewczyną, która ma dwójkę równie cudownych przyjaciółek. Watek przyjaźni jest mocny i bardzo mi się podoba, że autorka poświęciła mu tyle czasu. W książce spotkacie kilku interesujących mężczyzn, lecz tylko dla jednego stracicie głowę. Jednak nie zdradzę Wam, kto jest tym szczególnym chłopakiem, bo poznanie go jest prawdziwą przyjemnością i chciałabym abyście sami mogli doświadczyć tej frajdy.

Akcja jest zawrotna, czasami nawet za szybka, ponieważ niektóre istotne momenty zostały zakończone zbyt gwałtownie. Pojawiło się również kilka zbiegów okoliczności, do których podeszłam z przymrużeniem oka. Historia mnie nie zaskoczyła, ale podczas lektury doskonale się bawiłam, prawdziwy relaks dla duszy i ciała. Aśka z upływem czasu zmienia się. Wieloletni związek nie wpłynął na nią pozytywnie, dlatego z ciekawością i dumą śledziłam jej drogę ku dorosłości i odkrywaniu samej siebie. Idealna książka dla młodzieży.

„Bursztynowy anioł” to historia o prawdziwej przyjaźni, utraconej miłości oraz walce o zaprzepaszczone marzenia. Poszukiwanie swojej drogi w życiu w wykonaniu Aśki to zabawne doświadczenie, lecz miłość jest cudownym dopełnieniem i rozczulającą serce przygodą. A wszystko to rozgrywa się na tle urokliwego Krakowa, malowniczych widoków i jeszcze wielu wspaniałych miejsc, które pozostawię Wam do odkrycia. Cieszcie się tą książką i chłońcie pozytywną energie, bo tego w tej powieści nie brakuje! 

4+/6

Dziękuję!


7 komentarzy:

  1. Okładka iście filmowa i na początku, na pierwszy rzut oka piszesz o książce :) Chętnie przeczytam i poznam Aśkę i ten klimat, który całą powieść otacza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią sięgnę po tę książkę, mam już ją nawet na swojej liście :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już kiedyś o niej czytałam i opis mnie nawet zainteresował, teraz po Twojej opinii myślę, że mogłabym się skusić. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym mieć ją na półce :)

    OdpowiedzUsuń