niedziela, 24 marca 2013

"Legenda" Nora Roberts - recenzja


„Legenda” to druga część trylogii „ Trzy siostry”, autorki światowych bestsellerów Nory Roberts.

Ripley Todd to twarda kobieta i zastępca szeryfa. Ma trzydzieści lat a zachowuje się czasami jakby miała ich trzynaście. Odważna, pyskata i arogancka. Bardzo polubiłam tą bohaterkę z powodu jej nieokiełznanego temperamentu. Nieoczekiwane na wyspie pojawia się MacAllister Book, ekscentryczny i bogaty badacz zjawisk nadprzyrodzonych. Ripley przestraszona okrutnymi i mrocznymi wizjami, wyrzekła się swojej mocy. Obawa przed skrzywdzeniem ludzi, których kocha, była silniejsza  od celebrowania swojego dziedzictwa. Pojawienie się Maca wszystko zmieniła.

Bohaterka początkowo odnosiła się z dystansem do badacza, nie tolerowała jego pracy. Chciała zapomnieć o drzemiącej w niej mocy, lecz on wszystko w niej pobudzał i przypominał. Ich sprzeczki i utarczki przerodziły się w prawdziwe i szczere uczucie. W książce wyczuwalne jest rosnące napięcie, które potęguje pojawienie się pisarza Hardinga, człowiek chcę zdobyć sławę dzięki Nell i jej historii, jednak nikt nie spodziewał się zła, które nim zawładnęło.

Szczerze powiedziawszy pierwsza część bardzo mi się podobała, ale „Legenda” okazała się jeszcze lepsza.  Poznajemy w niej przyczyny napięć między Mią i Ripley, autorka poświęca więcej czasu magii i losom trzech sióstr sprzed trzystu lat. Narrator lawirował między Ripley i Mackiem oraz Hadingiem, dzięki czemu mogłam śledzić poczynania pisarza. Całość jest niezwykle lekka i dynamiczna. Akcja wartka i zabawna a dialogi Maca i Ryplej  mnie bawiły. Bohaterowie dzięki swojej oryginalności przypadli mi do gustu. Mack okazał się przystojnym i stanowczym mężczyzną, często roztargniony, co świetnie równoważyło wybuchową Ripley. Z ogromna przyjemnością śledziłam rodzące się w nich uczucia i świetnie się przy tym bawiłam. Książka uwodzi czytelnika i pozwala przeżywać namiętności bohaterów. Błyskotliwa i świeża.

Polecam fanką romansu.  5-/6

Tom I : „Wyspa trzech sióstr” recenzja

Bardzo dziękuję !!!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz